יום ראשון, 16 בפברואר 2014

לא ייצא ממך כלום

שבוע שעבר הוזמנתי להרצות בשני מפגשים מול בני נוער הסובלים מהפרעת קשב.
המפגשים נערכו במסגרת כנס שנערך במרכז מהו"ת במכללת סימנר הקיבוצים.
מהו"ת הקימה מספר מרכזים בתוך בתי בספר בארץ, המרכזים מעניקים תמיכה לתלמידים בעלי לקויות למידה והפרעות קשב.

הכנתי מצגת, אספתי קטעי ווידאו מצחיקים והתכוננתי להיות מוכן להכל.

בסוף מה שעשיתי בעיקר היה לספר על עצמי והחיבור שלי לנושא ולתת להם את הבמה.

הזמנתי אותם לספר על מקרים שבהם הם הצליחו להתגבר על קושי מסויים.

הם עלו בזה אחר זה וסיפרו על הקשיים במקצועות השונים ועל פחדים ממבחנים חשובים.

כולם אמרו שהם הצליחו בזכות מהו"ת.

הצליחו בזכות היחס שקבלו, הצליחו בזכות האמונה.

היה מרתק לראות שברגע שנותנים להם את הבמה הם נכנסים לריכוז גבוה, עוזבים את הניידים ומקשיבים.

למעלה ממאה חמישים בני נוער הצליחו להקשיב כל פעם לתלמיד אחר.

הם לא רק סיפרו, הם גם עלו לבמה ועזרו לי להציג את הסיפורים שסופרו באמצעות טכניקות תאטרון פלייבק.

למרות שחלק מהם חסרי ביטחון ומאד חוששים להתבלבל הם אזרו אומץ ולקחו חלק פעיל בהצגות.





אז למה בשיעור קשה להם להקשיב?


בהרבה שיעורים לצערי הרב הם לא מוצאים עניין.

לא מוצאים עניין כי אולי חומר הלימוד קשה מדי.

לא מוצאים עניין כי הם לא יכולים ללמוד בדרך הרגילה.

ההרצאה עוררה עניין כי התכנים היו שלהם, אלה שדיברו על הבמה דיברו בשפתם ושיקפו את תחושותיהם.

לפני סיום ההרצאה השנייה, הייתי בדרך למילים אחרונות אבל אז  עלתה לבמה נערה אתיופית, בלי שאזמין אותה, פשוט עלתה לבמה, ביקשה את המקרופון וסיפרה שביסודי לא נתנו לה סיכוי, כולם בבית הספר אמרו לה "לא ייצא ממך כלום", היום היא בדרך לבגרות מלאה.

כולנו ראינו ושמענו וקבלנו ממנה השראה על - אומץ, אמונה, נחישות ומוטיבציה.

אלתרנו לה שיר "אמרתם שלא ייצא ממני כלום אבל הנה יש לי בגרות מלאה" ושרנו אותו שוב ושוב...


אם נאמין נגלה שכל ילד יכול



לקבלת ספר על הורות וחינוך ללא תשלום



אירועים קרובים של אקו


הרצאה חוויתית להורים בנושא "מיומנויות חברתיות של ילדים"


הרצאה חוויתית למורים בנושא "הוראה מותאמת להיום" ( כלים יצירתיים להוראה חווייתית )

קורס מרוכז הנחיית קבוצות בשיטת אקו בפסח 12.5 ,


 14 מפגשים, קורס הנחיית תאטרון פלייבק בשיטת אקו למתקדמים












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

להרגיש משמעותי

  כולנו רוצים להרגיש משמעותיים. אף אחד לא רוצה להרגיש חסר תועלת, כישרון מבוזבז. כתלמיד ביסודי, בכל תעודה היו רושמים לי "לא ממצה את ה...