יום ראשון, 4 במאי 2014

איך הופכים קושי והתנגדות להזדמנות?

   
כולנו נתקלים בהתנגדות פה ושם...
כן, התנגדות מופיעה אצל ילדים, בני נוער, מבוגרים וקשישים.

הרבה פעמים אנחנו מרגישים שלא מקשיבים לנו,
שלא סופרים אותנו,
שמתעלמים מאיתנו.

זה יכול לגרום לנו לכעס, העלבות, חוסר ביטחון.

אני רוצה להציע לך תגובה שונה להתנגדות- שימחה.

התנגדות למעשה אומרת לנו "לעצור".
שצריך להקשיב, לראות, להרגיש ולחשוב.

תמיד ישנה התנגדות,
הרבה פעמים היא סמויה,
מתחת לפני השטח,
התנגדות סמויה  מתעצמת ומתעצמת עד שמתפוצצת.

כשההתנגדות גלויה אז אני שמח,
אפשר לגעת בזה,
להתייחס לזה.

איך להתמודד עם התנגדות?
דרך התמודדות טובה היא להיכנס לדמות האחר, המתנגד.
 לרגע אחד נשים עצמנו בצד,
ננסה להתרכז ולחוות בדיוק את מה שהאחר חווה.

כדי להיכנס לדמות האחר צריך להצליח לעצור,
להשתדל ככל האפשר לא להיות מונעים רגשית.
הרבה חוששים לעשות את המעבר הזה, כניסה לדמות האחר.
זה מאיים, מפחיד, מערער.

למה זה כל כך מפחיד?
אנחנו מעדיפים להיות בשליטה עצמית,
אם לרגע אחד נרשה לעצמנו לחשוב אחרת זה יעורר את כל הרעש שנמצא עמוק בפנים,
בתוך תוכנו יש כאוס גדול שהצלחנו במשך השנים לסדר, לעטוף, לקשור, להצמיד ולהדביק.
אז ברור שקשה להכיל מחשבה ודיעה אחרת,
מה פתאום שנשחרר את עולם הערכים, המחשבות והדעות שגיבשנו.

כשאני נתקל בהתנגדות אני שמח שניתנת לי הזדמנות לבדוק מחדש את עצמי.
אני מפרש התנגדות כהזמנה למפגש.
אם מישהו מתנגד אלי אז כנראה שממש חשוב לו שאתייחס אליו ואראה אותו,
כנראה שהוא רואה משהו שאני לא רואה.
אולי זה ישפיע על המחשבה שלי ואולי לא.

ברגע שהמתנגד יראה שאני מצליח לחשוב כמוהו אז ההתנגדות תפחת,
אולי תעלם.

אם מעניין אתכם לקבל כלים מתקדמים בהנחיית קבוצות, התמודדות עם התנגדויות אז אולי זה הזמן להצטרף לתוכנית השנתית שלנו, "פלייבק תרפיה" בליווי אקדמי של אוניברסיטת חיפה.
שלוחות בחיפה, פרדס חנה, תל אביב, הרצליה וגימזו ( איזור מודיעין ).
מפגשי התנסות וחשיפה ללא תשלום במהלך החודש הקרוב ברחבי הארץ.
מהרו כי נותרו מספר מקומות בודדים.

* מוכר לשבתון ואופק חדש.

פרטים על הכל באתר 


חג שמח.

יעקב.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

לאהוב את עצמך

  תסתכל לה בעיניים תישך את השפתיים עד שזה יכאב לך קצת... ( "ככה זה", ברי סחרוף )   למה ללכת לטיפול? לפעמים אולי גם לך ...