יום שישי, 24 באפריל 2015

למה חשוב להבין את האחר, ממש להבין

למה זה בכלל חשוב להבין את האחר?
לא חשוב יותר שכל אחד יצליח להבין את עצמו?
האם אנחנו יכולים להבין את עצמנו?

אני פוגש אנשים שאומרים לי שהם כרגע בתהליך של עבודה פנימית,
בתהליך אישי של מודעות.


האם ספורטאי יכול להשתפר רק כתוצאה של עבודה פנימית?
כתוצאה מלהיות מודע לעצמו?
ספורטאים מצליחים בגלל היכולות הגבוהה שלהם לתרגל שוב ושוב,
הם מצליחים לחזק את היכולת שלהם לשלוט על גופם ובמקביל להתרכז בהרבה נתונים.


שנים רבות הייתי בתהליך של מודעות,
הייתי מודע לחסרונות שלי,
הבנתי מאיפה הם מגיעים ולמה...
האם זה עזר לי בחיים?

שנים הייתי בטיפול פסיכולוגי,
דיברתי עם אדם נוסף על הקשיים,
הבנו ביחד מאיפה הם מגיעים ולמה...
האם זה עזר לי בחיים?

בתכלס,
איזה מילה,
ת-כ-ל-ס,
מקור המילה "תכלית" מיידיש,
שורש העניין.

בתכלס, כמובן מאד חשוב שנבין את החסרונות והקשיים שלנו,
אבל, שורש העניין הוא בתרגול, בהתנסות, במעשים, במפגשים, בחיים עצמם.

כמו ספורטאים,
כדי להצליח להתנהל בחיים צריך לתרגל שוב ושוב,
לחזק את היכולת שלנו לשלוט על הרגשות שלנו
 ובמקביל להתרכז בהרבה נתונים.
לנסות כמה שאפשר לא להיות מונעים רגשית.

ככל שנצליח להבין מה האנשים מסביבנו מרגישים,
כך נצליח גם להרגיש מה הם מרגישים.
החכמה היא להצליח גם  להראות לאחר שאנחנו מרגישים את מה שהוא מרגיש.
זה לא פשוט, גם להבין, להרגיש וגם להראות את זה...
זה עוד יותר מסובך לעשות זאת כשעולה מטען וחוסר הסכמה עם האחר.

ככל שנצליח להבין מה האחרים סביבנו מרגישים כך גם נצליח להבין טוב יותר את עצמנו,
מה עליינו לעשות כדי שנצליח לחזק ולשפר את השיחה, יחסים, אווירה והחיים שמסביבנו,
כי זה הרי מה שכולנו רוצים, לא?

מפגשי תיאטרון פלייבק הם הזדמנות מצויינת להתאמן ולפתח את הכישורים הרגשיים.

בהופעות שלנו המשתתפים זוכים לחוויה מיוחדת,
 שבה כולם מצליחים להבין ולהרגיש את מה שהמספר משתף.
למעשה זה כמו מפגש של ארוחה משותפת,
כולם סופגים את הסיפורים שמובאים.

בסדנאות שלנו המשתתפים גם מתרגלים,
מתרגלים איך גם מראים לאחר שאנחנו מבינים ומרגישים אותו.
בהדרגה בהדרגה המשתתפים מצליחים להבין טוב יותר,
את חבריהם לקבוצה,
את מערכות היחסים שלהם,
את דרכי ההתמודדות שלהם,
מה אפשר לעשות כדי לשפר את החיים סביבנו.


אנחנו מאד נשמח לחוות אתכם ביחד מופע או סדנה,
בכנס, השתלמות, יום עיון או מסיבה של הקבוצה או החברה שלכם.

תושבי איזור פרדס חנה והסביבה- ניתן להצטרף לחוג תיאטרון פלייבק המתקיים בעין שמר,
ימי חמישי, 21:00.

משחק "סיפורים", הזדמנות לחזק את הקשר בין חברי הקבוצה.

פרטים על הופעות,סדנאות והחוגים באתר אקו

מוזמנים לצפות בסרטון על הופעות והופעות לתלמידים.



בלוג מאמרים http://echopl.blogspot.co.il/




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

לאהוב את עצמך

  תסתכל לה בעיניים תישך את השפתיים עד שזה יכאב לך קצת... ( "ככה זה", ברי סחרוף )   למה ללכת לטיפול? לפעמים אולי גם לך ...