יום שני, 6 ביולי 2015

רוצה להעניק בית לילד שלך?



"אבא, מה זה בשבילך בית?"
אבא שלי שתק,
לא הצליח למצוא תשובה מתאימה,
שתק והפנה לי את הגב.
"
תענה לי אבא, בבקשה" התחננתי,
אבא שתק ולא זז.
נגעתי בו והרגשתי גוש קרח קפוא ודמעה חמה שזולגת, ממני....
לא סתם ברחתי מהבית והעדפתי לחיות בפנימייה,
לא סתם החלפתי את השם שלי ברגע שיצאתי מהבית.
החלפתי את השם שלי כדי לפתוח דף חדש בחיים.
לא סתם אני דוחה ודוחה את המפגש עם אבא שלי.
מזל שהמנהל שלי פה, איתו אני מרגיש בטוח,
איתו אני יכול לחזור למקום שבו גדלתי,
איתו אני יכול להיפגש עם אבא ולהגיד לו מה זה בית...


שבוע שעבר מצאתי את עצמי על הבמה משחק את הקטע הנ"ל,  ילד מול אבא שלו.
זה קרה במסגרת מופע תיאטרון פלייבק מול מנהלי כפרי נוער של החינוך ההתישבותי.
אחד המנהלים סיפר על ביקור בית שלו עם ילד ממשפחה חרדית בת 15 נפשות.
אבא, אימא, 12 ילדים וילד עשירי שלא מרגיש שייך.

"
בית זה מקום שאתה מרגיש בטוח ששומרים עליך" הילד הסביר לאבא שלו.

כדי לתת לילדים שלנו בית אז באמת הכי חשוב שהם ירגישו בטוחים,
לא חסרות סיבות שהם ירגישו לא בטוחים:
  • יחס מזלזל ולא מכבד
  • אי קבלה
  • יחסים לא טובים בין בני המשפחה
  • דאגות כלכליות
  • בעיות בריאותיות
  • אווירה לא נעימה בבית
  • חוקים נוקשים
  • עונשים קשים
  • אלימות מילולית
  • אלימות פיזית
 

שבוע שעבר סיימתי את עבודתי בבית הספר שאני עובד בו מזה שלוש שנים,
בשיעור האחרון, מול כיתת חינוך מיוחד שאני נפרד מהם,
מפגש פרידה הוא מפגש מאד טעון,
רגע קשה לכולנו, המפגשים שלנו היו מאד משמעותיים.
הרבה ילדים לא מצליחים להתמודד עם העוצמות הרגשיות שמתלוות לפרידה,
ואז קרה הפיצוץ, אחד הילדים קילל ילד אחר,
קללות מאד קשות על אימא של הילד...
הילד שקיללו אותו מיד הגיב באלימות קשה כלפי הילד המקלל,
חיבקתי ועטפתי את הילד המכה ולחשתי לו שאני איתו וזה בסדר...

רק יום קודם הילד המכה ביקש להיפרד ממני בחיבוק והוא אמר לי את המשפט הבא
"
לפעמים אתה רוצה שהזמן ישאר..."

מיד אחרי המכות, המורה צעקה על הילד המכה,
והילד המכה ענה לה בדמעות "את לא שמרת עלי..."


כהורה, מטפל, איש חינוך וכאדם שני המקרים לימדו אותי שמה שילדים באמת הכי רוצים זה בית חם ומחבק ושאנחנו המבוגרים נשמור עליהם כדי שהם יהיו פנויים להנות, לחוות, לגדול ולפרוח.
כשילד מרגיש בטוח אז הוא פנוי להרגיש וללמוד,
כשילד מרגיש שהסערה עומדת להגיע אז הוא לא פנוי לכלום...

המון הערכה למנהלים שמצליחים לתת בית לילדים שאין להם.
מוזמנים ליצור קשר בנוגע להדרכת הורים בנושאים כגון- חוקים, גבולות, התקפי זעם, הפרעת קשב, קשרים חברתיים ועוד' .



איור:רחל קיני

עוד הודעות...
אם אתם אנשי חינוך, טיפול, מנחי קבוצות, מאמנים, יועצים ויש לכם עניין בלהוביל קבוצות לתהליכים משמעותיים
אז יש לנו שתי תוכניות,ימי שישי, תוכנית למתחילים
וימי ראשון בערב, תוכנית למתקדמים ( הנחות לנרשמים עד ל 15.7.15 )
אם אתם גרים באיזור חדרה- זכרון אז אתם מוזמנים להצטרף לחוג תיאטרון פלייבק שפתחתי לא מזמן,
ימי חמישי, 21:00, עין שמר
אם אתם מטפלים או מנחי קבוצות ורוצים גם להעביר תיאטרון פלייבק אז אתם מוזמנים לרכוש את המשחק "סיפורים",
לא צריך ידע קודם,
המשחק עובד, הוא עושה עבודה משמעותית...
אם יש לכם בקרוב ימי הערכות בבית הספר,מוזמנים להזמין סדנה או מופע,
מימון מלא דרך הסתדרות המורים.
אקו מקיימת גם סדנאות והופעות לאירועים פרטיים,
חוגגים ימי הולדת, נישואין ומצווה בדרך איכותית ומיוחדת.
אם הגעתם עד לפה אז כנראה שאתם חברים ונשמח מאד שתעשו לנוו לייק בפייסבוק  
יעקב דניאל, דרמה תרפיסט ומנחה קבוצות.
מטפל במשרד החינוך ובקליניקה פרטית
מנהל שותף באקו - סדנאות והופעות 
מנהל התוכנית "עבודה קבוצתית בשיטת אקו " במכללת סמינר הקיבוצים
סלולרי: 050-8713662
אקו, אתר הבית  http://www.echoplayback.co.il/
מאמרים בנושאי חינוך http://echopl.blogspot.co.il/
תוכניות לימודים שנתיים http://www.echoplayback.co.il/#!curse/c1unf





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

לאהוב את עצמך

  תסתכל לה בעיניים תישך את השפתיים עד שזה יכאב לך קצת... ( "ככה זה", ברי סחרוף )   למה ללכת לטיפול? לפעמים אולי גם לך ...