יום חמישי, 12 בנובמבר 2015

מה מצחיק אותך? אולי תספר גם לנו שגם אנחנו נצחק...



מחקרים גילו שילדים צוחקים כ-300 פעמים ביום ומבוגרים רק כ-15, לא פלא שהם מאושרים יותר...

כמה מורים מרשים לעצמם לצחוק בכיתה?

כמה מורים מרשים לתת מקום לצחוק בכיתה?

כמה מטפלים מצליחים לצחוק ביחד עם המטופל?

מה גורלם של הילדים בעלי חוש ההומור בבית הספר?

הרבה בעלי חוש הומור יקבלו תגובה צוננת,

כשנזרקת בדיחה בזמן שיעור הדבר עלול לאיים על המורה,

מישהו מתחרה בו,

התגובה בהרבה מקרים היא לא נעימה.






יש פה פספוס אחד גדול,

נניח והנושא בהיסטוריה מעלה אצל הילדים אסוציאצייה מצחיקה,

ראשית, הדבר מעיד על עירנות והבנת החומר.

שנית, אם המורה ייתן מקום להומור ברגע הזה אז כל התלמידים יחוו "למידה רגשית",

הנושא היבש יתחבר להם לאסוציאצייה המצחיקה.

אם המורה יתעמת עם התלמיד המצחיק אז הוא למעשה ייקטע את הזרימה הטבעית.

סביר להניח שיהיה קשה לחזור לחומר הלימוד אחרי הקטיעה.

אם המורה יגייס את התלמיד המצחיק לשיעור אז הוא מסודר...

אם המורה יעדיף להילחם בתלמיד המצחיק אז הוא יפסיד.

ילדים שמצחיקים את הכיתה מזמינים את המורה למפגש אינטימי...

הרבה מורים כל כך מרוכזים בחומר עד שלעיתים הם נראים כמו רובוטים,

תלמידים יצליחו להתרכז טוב יותר כשמולם אדם שמצליח לשלב בצורה ווירטואוזית שיעור מתוכנן והומור ספונטאני.


נכון, לא פשוט להיות מורה, הומור בכיתה עלול לגרוש לאיבוד שליטה, לחץ להספיק את החומר.

מצד שני, חשוב שהתלמידים יראו שהמבוגר שמלמד אותם הוא גם דמות אנושית, שיש לה חוש הומור והיא יודעת.

תלמידים לא תריכים לפחד ממורים, הם צריכים להרגיש איתם בנוח.

לדעתי, מה שהכי עוזר ללמידה זה אווירה טובה בכיתה.

הומור בשיעור משפר את יכולת הקשב והריכוז, הקשר של המורה עם התלמידים, ואת המוטיבצייה ללמידה.




כתלמיד, המורים שאפשרו לי לצחוק ולהצחיק בכיתה הם אלה שאיתם היה לי קשר טוב,

בשיעורים שלהם הייתי הכי מרוכז.

כאיש חינוך, אני שמח לגלות תלמידים מצחיקים ושמח לא פחות להצחיק בעצמי את הכיתה.

כאיש טיפול, אם אני והמטופל שלי צוחקים ביחד אז כנראה שיש בניינו קשר טוב, שחרור וחופשיות.

אם נצליח להביט בהומור על חוויות קשות אז זה עולם ומלואו....

בבית, אני מסניף ומתמוגג על כל רגעי הצחוק... 

הומור זה בריאות.

בתיאטרון פלייבק לא פעם עולים סיפורים של הקהל על חוויות קשות,
שחקנים מקצועיים ורגישים מצליחים לא פעם להגיש למספר ולקהל תמונה שהיא גם מצחיקה וגם מרגשת.
ברגע שאדם מצליח להיזכר באירוע לא נעים שקרה בעבר והוא מלווה הפעם בתחושות חיוביות בגוף - נוצר תהליך תרפויטי, עבורו ועבור כל הצופים.

אם מעניין אותכם לחוות סדנה או מופע ולהצליח להתבונן על השנה שהייתה ממבט רגיש והומוריסטי אז אתם מוזמנים ליצור קשר.

התקופה מאד עמוסה אך פה ושם יש מקום...


ככה נראה הלוז שלי  בתקופה הקרובה-




10.5 מופע בהתנדבות מול גברים במרכז גמילה אילנות

15.5  פרוייקט ערי חינוך גליל תחתון

17.5  סטודנטים מצטיינים להוראה במופ"ת

18.5  מנהלי בתי ספר מאילת  ומורים למדעים בבית יציב ב"ש

22.5 מופע בהתנדבות משתתפי תוכנית אקו במקלט נשים ראשל"צ

26.5  אורט, כנס פרוייקט תלמידות "פועלים מ 3 ל 5"

29.5   אנשי חינוך עיריית חיפה

5.6 מופע בהתנדבות מול נשים במרכז גמילה אילנות

1.6  צוות מתי"א ראשון לציון

9.6  מסיבת סוף שנה תלמידי כיתה ח' בית אליעזר חדרה

13.6 מופע סיום שנה חוג תיאטרון פלייבק פרדס חנה

15.6 יחידת הנוער נהרייה

15.6 מופע סיום תוכנית הנחיית קבוצות בשיטת אקו בסמינר הקיבוצים

19.6  אוניברסיטה העברית סטודנטים בפרוייקט מעורבות חברתית.

20.6 צוות גננות תל אביב

26.6  צוות גננות אשקלון

29.6 צוות גננות באר שבע

30.6  בית ספר תמיר קרית מוצקין

2.7  בית ספר לב רן צורן

7.7 פרוייקט היל"ה, מחלקת חינוך זכרון יעקב

1.8 בית חם לנערות, פתח תקווה

באתר http://www.echoplayback.co.il/ מידע על :

- הדרכות הורים, טיפול משפחתי
- הופעות וסדנאות למוסדות חינוך וארגונים ( מימון של הסתדרות המורים )
- חוג בפרדס חנה ( מפגשי התנסות ביולי - אוגוסט )
- מסלול הנחייה למתחילים  באוקטובר 2016 , שנה הבאה באיזור פרדס חנה !!! , ( מוכר לשבתון והשתלמות במסלול האישי )
- מסלול מתקדמים באוקטובר 2016 ( פרקטיקום הכולל הופעות מול אוכלוסיות מיוחדות והתנסות בהעברת תהליך ממושך בפועל )
- משחק קלפים מיוחד שמתאים לעבודה חינוכית, טיפולית, קהילתית...

 050-8713662 יעקב




שכל המשאלות שלנו יתגשמו אמן,


יעקב דניאל, שחקן, במאי, מטפל בדרמה, מייסד אקו, מדריך הורים, מנחה קבוצות
 ומרצה בנושא שילוב תיאטרון פלייבק ככלי בהנחיית קבוצות במרכזי פסג"ה, מנהל חברה ונוער ובמספר מוסדות אקדמיים.

סלולרי: 050-8713662
אקו, אתר הבית  http://www.echoplayback.co.il/
מאמרים בנושאי חינוך http://echopl.blogspot.co.il/
תוכניות לימודים שנתיים http://www.echoplayback.co.il/#!curse/c1unf







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

להרגיש משמעותי

  כולנו רוצים להרגיש משמעותיים. אף אחד לא רוצה להרגיש חסר תועלת, כישרון מבוזבז. כתלמיד ביסודי, בכל תעודה היו רושמים לי "לא ממצה את ה...