יום רביעי, 2 במרץ 2016

למה חייבים להתנתק ממה שמרגישים



הלכתי למטפל אנרגטי,
חוויה מיוחדת ללא ספק.


כבר חודש יש לי בעייה באוזן וראיתי כבר ארבעה רופאים,
לקחתי סוגים שונים של כדורים,
שום דבר לא עוזר.

הרופא המומחה שלי בישר לי שיש סיכוי שזה לא יעבור.

רופא מומחה, בכיר,
בהתחלה חשבתי שהוא נחמד, רגיש,
מיוחד, יש לו עגיל באוזן...
אבל ברגע שהוא בישר לי את הבשורה הייתי בשוק,
לא הבנתי למה הוא כל כך אטום,
ממש כמו קיר.

עד המשפט הזה תליתי בו תקוות ופתאום הוא מנפץ לי אותן,
בלי אף משפט אחד שיכול לתת לי איזה תחושה טובה,
אמפתיה קטנה,
אפילו לא משהו כמו "כן, זה בטח קשה לשמוע את זה...".

במזל הלכתי למטפל אנרגטי,
הייתי אצלו שעה וחצי,
חלק מהזמן דיברנו וחלק מהזמן הוא טיפל בי.

דיברנו על כמה הפער בין מה שאנחנו חושבים שאנחנו קולטים לבין מה שאנחנו סופגים באמת.
בין המודע ללא מודע,
בין להקשיב לחמשת החושים לבין להקשיב מעבר...
בין להסכים לא להבין ופשוט להרגיש...


אז למה חייבים להתנתק ממה שמרגישים?

אולי אם הרופא הבכיר ירגיש את מה שאני מרגיש אז הוא לא יהיה מסוגל להתרכז ולחשוב,
אולי הוא יהיה מותש רגשית,
אולי הוא עלול להיות יותר מדי עצוב אם הוא כל הזמן יהיה אמפתי לחולים שלו.
ואולי לא,
דבר עתידי לא יכול להיות רגש,
דבר עתידי זה מחשבה.
חבל שהרופא שלי לא מצליח לחשוב איך ארגיש אם הוא יהיה אנושי...

אי אפשר להתנתק ממה שמרגישים,
פשוט אי אפשר,
אפשר לנסות לעטוף, להתעלם, לשקר לעצמנו,
אבל אין לנו שליטה על עצמנו,
ואם נתעלם אז הגוף שלנו יאותת לנו,
ואם נמשיך להתעלם אז הוא יאותת יותר חזק,
ויותר חזק...


מוזמנים לקרוא מאמר "להתמודד עם שינויים ארגוניים בשיטת אקו" בסטטוס, כתב עת לחשיבה ניהולית ואטרטגית
איך לשלב בין עולם השכל לעולם הרגש, בין הקשבה לאילוצים ארגוניים לבין הקשבה ללב.



שנצליח להעז להקשיב למה שאנחנו מרגשים,
שנצליח לחשוב מחשבות טובות,
לראות מעבר לפחד.



 
יעקב דניאל,
מנהל שותף באקו - המרכז לתיאטרון פלייבק,

ומנחה קבוצות.
מטפל במשרד החינוך ובקליניקה פרטית.


סלולרי: 050-8713662

yacoved@gmail.com
אקו, אתר הבית  http://www.echoplayback.co.il/
מאמרים בנושאי הורות וחינוך http://echopl.blogspot.co.il/
תוכניות לימודים שנתיים http://www.echoplayback.co.il/#!curse/c1unf
אקו בפייסבוק https://www.facebook.com/echoplayback?fref=ts

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

לאהוב את עצמך

  תסתכל לה בעיניים תישך את השפתיים עד שזה יכאב לך קצת... ( "ככה זה", ברי סחרוף )   למה ללכת לטיפול? לפעמים אולי גם לך ...