יום שבת, 19 בנובמבר 2016

מה הסיפור שלך?

ההתנהלות שלנו בחיים, מצב הרוח, הפעולות, התגובות, המחשבות והרגשות קשורות במידה רבה מאד 
לסיפורים שאנחנו מספרים לעצמנו.

אם במשך השנים ספרנו לעצמנו סיפור עצוב על איזשהו קושי בילדות אז הסיפור יושב לו שם,
בספרייה, באגף של הספרים 
העצובים,
ליד הספרים של המריבות מהילדות, בעיות עם ההורים, המורים המעצבנים ועוד...

תוצאת תמונה עבור ‪scary library‬‏

ברגע שנחווה איזשהו אירוע שיזכיר לנו אירוע מהעבר אז אנחנו מיד נזרקים לאגף של הספרים העצובים, משם התגובות שלנו עלוללות להיות לא מותאמות וקיצוניות.

נניח ונקבל נזיפה מהמנהל שלנו אז מיד נזרק לאגף של הנזיפות,
בשבריר שנייה כל הספרים של הנזיפות שקבלנו -
מהמורים, מהורים ודמויות סמכותיות אחרות,
נופלים על הראש שלנו ואנחנו לבד באגף החשוך...
בטח נרצה לבכות ולצעוק כמו ילדים אבל אם אנחנו מבוגרים אז התגובה שלנו תהיה אחרת,
אבל בתוך תוכנו נהיה עדיין ילדים שנפגעו.




כל סיפור מכיל הרבה זוויות ורבדים,
לפעמים אנחנו משמיטים חלק מהדברים,
לדוגמא בסיפור שלי על המורה לפיזיקה שנזף בי,
יש גם חלקים נוספים,
על דברים חיוביים,
הכדורסל שעזר לי לפרוק את הכעס,
אבא שלי שהיה לצידי ותמך בי במאבק מול המורה,
החבר שלי שעזר לי ללמוד פיזיקה ועוד ועוד ועוד...

למה זה כל כך חשוב?

זה חשוב בגלל שאם למשל אני חווה נזיפה אז אני נזרק
 לא רק  לאגף החשוך, העצוב והקשה,
אלא גם לאגף המואר, המחזק, המעצים.

אני לא מגיב רק כילד פגוע אלא נזכר גם בדברים החיוביים שעזרו לי.

יש לנו מבחר עצום של סיפורים,
התבוננות בסיפורים מפרספקטיבה חדשה תעזור לנו לחוות אותם אחרת,
תעזור לנו לחשוב, להגיב, להרגיש אחרת בהווה.


ההתנסות בפלייבק תרפיה מאפשרת עיבוד רגשי לסיפורים וקבלת פרספקטיבה חדשה.

אני שמח מאד להיווכח שיש ביקוש עצום לפלייבק,
סדנת ערב בפרדס חנה- אין יותר מקומות.
קורס מנחים בפרדס חנה- אין יותר מקומות.

מה עושים בפלייבק תרפיה?
עושים סדר בספרייה שלנו ושל האחרים...
נכנסים לחדר כושר של רגשות,
מתאמנים לפעול נכון בהווה דרך התבוננות חדשה על העבר.

תוצאת תמונה עבור ‪library of souls‬‏
מי שעדיין מתעניין מוזמן ל-

1. להזמין את משחק הקלפים הטיפולי- חינוכי "סיפורים".
משחק שבאמצעותו ניתן לקיים פעילות פלייבק עם קבוצות.
מצגת על המשחק

2. להצטרף לסדנת בוקר שתפתח בקרוב בימי שני בפרדס חנה.

3. להזמין סדנה או מופע פלייבק מיוחד לכבוד חג חנוכה,
במופע נאיר את הסיפורים שלכם באור אחר...

4. להצטרף לקורס מרוכז בחנוכה המיועד לאנשי חינוך, טיפול, מנחי קבוצות וכל מי שעובד עם קבוצות.
 
פרטים על הכל באתר www.echoplayback.co.il/  


יעקב דניאל, מייסד ומנהל אקו- המרכז הישראלי לפלייבק תרפיה, דרמה תרפיסט, במאי, מרצה בנושאי חינוך, טיפול והנחיית קבוצות.
סלולרי: 050-8713662
אקו, אתר הבית  http://www.echoplayback.co.il/
מאמרים בנושאי חינוך http://echopl.blogspot.co.il/
תוכניות לימודים שנתיים http://www.echoplayback.co.il/#!curse/c1unf


-

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

לאהוב את עצמך

  תסתכל לה בעיניים תישך את השפתיים עד שזה יכאב לך קצת... ( "ככה זה", ברי סחרוף )   למה ללכת לטיפול? לפעמים אולי גם לך ...