יום חמישי, 16 בינואר 2014

איך ליצור קשר עם ילדים

כל הורה רוצה לשמוע, לראות ולהיות עם הילדים שלו.
יש ילדים שנפתחים יותר להוריהם ויש פחות.
יש ילדים סגורים יותר ויש סגורים פחות.

האמנם?

ילדים קטנים, ילדים גדולים, 
ילדים טובים וילדים רעים 
את יודעת אמא, 
כולנו ילדים של החיים. 
מילים ולחן: שלום חנוך

פינוי זמן ומקום איכותי לילדים הוא בסיס הקשר.
יש הורים שמתקשים מאד למצוא זמן לילדים,
יש הורים שמתקשים לקבל את הילדים שלהם, כמו שהם,
עסוקים בלשנות, לשנות את הילדים, לשנות את המסגרות שלהם,
עסוקים.
עסק. 
מאד קשה להתמודד עם ילדים רגישים, מורכבים, עדינים ותוססים. 
איך יוצרים קשר?





הקשר מתחיל בבטן האם.
העובר מקשיב להכל

אינספור שבילים ויציאה 
רושם בתוך יומן מסע 
להתערבב ולא להיבלע 
רושם בתוך יומן מסע 
יומן מסע, מילים ולחן: אביב גפן

העובר מושפע ממצב רוחה של האם,
האם נמצאת במסע הריון ובתקופה מאתגרת,
האב צריך להכיל את השינויים הרגשיים של בת הזוג,
שניהם נצבים מול הלא ידוע
חוסר שליטה.

האמנם ?
יש לנו כהורים הרבה שליטה על חוויות ההריון והלידה.
יש לנו יכולת ליצור קשר עם העובר.
העובר שם, רוצה לשמוע את אבא ואמא שלו,
מרגיש, חי ונושם.
נכון, הוא לא רואה אותנו ואנחנו לא רואים אותו.
יש לו נשמה עדינה והוא פתוח לקלוט ולספוג הכל.

אני מאמין שחווית ההריון והלידה מעצבים ומשפיעים על אישיותו ודפוסי התנהגות של כל אדם.
זה לא רק עניין של אמונה, זה עולה מתוך שיחות שלי עם אמהות.



אז אם עדיין לא ילדתם או שאתם בדרך ללדת עוד ...
הכנה טובה ללידה טבעית יעזרו מאד לפתח קשר עם ילדכם.
כן, זה מתחיל שם.


סיבוכים בלידה  עלולים לגרום להפרעת קשב 

אם כבר יש לכם ילדים אז זה הזמן,
זה הזמן לשמוע, לראות, לקבל, ללטף

מגע הרוך גובר על המכה 
רושם בתוך יומן מסע 
כולנו עשויים אבק של אהבה 
רושם בתוך יומן מסע
יומן מסע, מילים ולחן: אביב גפן

לא תמיד אפשר לתכנן ולעצב את ההריון והלידה,
הם מפגישים אותנו עם כל האמונות והפחדים שלנו.
ועדיין, כל רגע יש לנו הזדמנות להסתכל ולשאול שאלות,
לא לוותר ולא להתפשר.
לפעמים הזמן הטוב לחוות לידה מחדש הוא דווקא ברגע של עצירה,
ברגע קשה, בשינוי, מעבר, פרידה.  

השבוע הופענו בערב משפחתי, מסיבת יום הולדת לכבוד פרופסור לביוכימיה שמואל אדלשטיין.
במהלך המופע שמענו סיפורים על שמוליק.
הוא התייתם מאביו שהיה בן 11, לאחר מכן נפגע קשות בעין אחת.
תקופה לא פשוטה.
במשך תקופה ארוכה שמוליק היה תלמיד גרוע, אהב לשחק בטבע, עם חברים, להתפרע ולחוות את החיים.
החברים סיפרו שאותה תקופה לא פשוטה הייתה נקודת מפנה בחייו.
הוא הפך להיות טוב בהכל.
בסוף המופע שמוליק סיפר מה עזר לו.
מורה אחד.
איש מבוגר שראה אותו.
"הוא היה מאד אנושי"
ד"ר אברהם גולדברג, מורה לביולוגיה.
יום אחד המורה אמר לו שאצלו הוא תלמיד מעולה ולא יכול להיות שבשאר המקצועות הוא לא טוב.
זהו.
מפגש אישי, מבט, פנייה אנושית מלב אל לב.

והיה אם מישהו בא 
אל תסתובב 
כי זה תמיד יכול להיות 
זה שידליק לך את הלב 
יפרוק את הכאב בשלווה 
יומן מסע, מילים ולחן: אביב גפן


גם אני אהבתי לשחק, להיות בטבע ולבלות
לא הייתי פנוי ללמידה,
מורה אחת בלבד ראתה אותי,
המורה לאנגלית, ליליאן קרביס,
נתנה לי אפשרות להציג סצינות באנגלית מול הכיתה,
עזרה לי להתחבר לכישרון וליצירתיות שלי,
החמיאה והעריכה אותי.
דברה איתי מלב אל לב,
בזכותה נפתחה לי הדלת לעולם התיאטרון, לעולם החינוך.

ילד יצליח ליצור קשר אם הוא יראה
שרואים
שומעים
מקבלים
ומעריכים אותו

ילד יצליח ליצור קשר אם ניתן לזה מקום משמעותי בחיים שלנו.

יש ילדים שאף אחד לא רואה, שומע, מקבל ומעריך אותם.
עבור ילד כזה, קשר אישי ממורה מקבל ורואה יכול להיות עולם ומלואו.

הרב שלמה קרליבך - " כל מה שילד צריך הוא מבוגר אחד שיאמין בו" 

שכל המשאלות שלנו יתגשמו אמן.

לקראת יום המשפחה, הופעות תיאטרון פלייבק אקו 
לארגונים, חברות, בתי ספר ואירועים משפחתיים
לצפייה במופע להורים וילדים

ילדים של החיים,  ביצוע אריק איינשטיין
יומן מסע , ביצוע אביב גפן, אריק איינשטיין
פעילויות של אקו, פשוט לראות מעבר:




באמצעות סדנאות תיאטרון פלייבק ניתן לשפר את הביטחון העצמי והנוכחות, הסדנאות מתאימות לילדים, בני נוער ומבוגרים. 
באמצעות הדרכות הורים ניתן לשפר את התקשורת במשפחה, המפתח העיקרי.
באמצעות מפגשי דרמה תרפיה פרטניים ניתן לעבד תהליכים אישיים.

יעקב דניאל, מטפל בדרמה, במאי, מלווה הורים וילדים, מקים ומייסד אקו, שיטה המשלבת טכניקות של משחק, דרמה תרפייה, פסיכודרמה ומגוון כלים יצירתיים​.​השיטה מיושמת ככלי לעיבוד תהליכים אישיים,  קבוצתיים והתפתחות אישית.


מאמרים בנושאי הורות, משפחה, הפרעות קשב http://echopl.blogspot.co.il/



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

להרגיש משמעותי

  כולנו רוצים להרגיש משמעותיים. אף אחד לא רוצה להרגיש חסר תועלת, כישרון מבוזבז. כתלמיד ביסודי, בכל תעודה היו רושמים לי "לא ממצה את ה...