הורה יקר, רגע לפני פתיחת שנת הלימודים אני רוצה לשתף אותך בעיצות פשוטות שיעזרו לילד שלך להצליח בבית הספר.
1. אמונה בילד שלך.
כל ילד יכול להתקדם, להשתפר ולהתגבר על קשיים,
לכל אחד יש את הקצב שלו.
סביר להניח שגם הילד שלך יתמודד עם קושי בשלב מסויים.
האתגר שלך הוא לתת לו את תחושת הביטחון שלך בו,
לפעמים אנחנו נוטים להתערבב, להכיל ולהיות אמפתיים...מדי...
ברגע שלילד שלך קשה -
הוא יעדיף לראות שהפנים שלך מבשרות אמון הרבה יותר מדאגה.
2. אמונה הילד בעצמו.
לכל ילד יש כוחות, כישורים ודברים שהוא טוב בהם,
גם לילד שלך.
יש ילדים שלא מודעים לכוחות שלהם.
ככל שהילד שלך יקבל ממך הערכה על הדברים שהוא טוב בהם,
כך האמונה שלו בעצמו תלך ותגדל.
אפשר להסתכל על התכונה שהכי מעצבנת בילד שלך ממבט נוסף ולחזק אותה.
אם הילד שלכם מרחף אז אולי יש לו דימיון מאד מפותח ופורה,
אם הילד שלך משתולל בלי הפסקה אז אולי יש לו עצמה וחוזק גופני שהוא יכול לנתב בצורה חיובית,
אם הילד שלכם ביישן אז אולי הוא ילד ששוקל את צעדיו בחוכמה ומעדיף תהליכים הדרגתיים.
3. אמונה במערכת
כולם רוצים את שהילדים יצליחו,
גם ההורים וגם המורים,
כולם עושים את המקסימום.
מורים משקיעים שעות אין סופיות כדי לעזור לילד שלך.
הרבה הורים מתקוממים, כועסים ולא מבינים למה...איך....
אם מתעוררות שאלות וספקות חשוב ליצור קשר ולנהל שיחה כנה ופתוחה עם המורה/מחנך/יועצת.
לא לשמור בבטן,
לא לשלוח הודעות בנייד.
1. אמונה בילד שלך.
כל ילד יכול להתקדם, להשתפר ולהתגבר על קשיים,
לכל אחד יש את הקצב שלו.
סביר להניח שגם הילד שלך יתמודד עם קושי בשלב מסויים.
האתגר שלך הוא לתת לו את תחושת הביטחון שלך בו,
לפעמים אנחנו נוטים להתערבב, להכיל ולהיות אמפתיים...מדי...
ברגע שלילד שלך קשה -
הוא יעדיף לראות שהפנים שלך מבשרות אמון הרבה יותר מדאגה.
2. אמונה הילד בעצמו.
לכל ילד יש כוחות, כישורים ודברים שהוא טוב בהם,
גם לילד שלך.
יש ילדים שלא מודעים לכוחות שלהם.
ככל שהילד שלך יקבל ממך הערכה על הדברים שהוא טוב בהם,
כך האמונה שלו בעצמו תלך ותגדל.
אפשר להסתכל על התכונה שהכי מעצבנת בילד שלך ממבט נוסף ולחזק אותה.
אם הילד שלכם מרחף אז אולי יש לו דימיון מאד מפותח ופורה,
אם הילד שלך משתולל בלי הפסקה אז אולי יש לו עצמה וחוזק גופני שהוא יכול לנתב בצורה חיובית,
אם הילד שלכם ביישן אז אולי הוא ילד ששוקל את צעדיו בחוכמה ומעדיף תהליכים הדרגתיים.
3. אמונה במערכת
כולם רוצים את שהילדים יצליחו,
גם ההורים וגם המורים,
כולם עושים את המקסימום.
מורים משקיעים שעות אין סופיות כדי לעזור לילד שלך.
הרבה הורים מתקוממים, כועסים ולא מבינים למה...איך....
אם מתעוררות שאלות וספקות חשוב ליצור קשר ולנהל שיחה כנה ופתוחה עם המורה/מחנך/יועצת.
לא לשמור בבטן,
לא לשלוח הודעות בנייד.
אם אתה לא מאמין במסגרת ששם הילד שלך נמצא אז גם הוא לא יסמוך ויאמין.
4. בית
אחד הדברים שהכי עוזרים להצליח בלימודים הם אווירה טובה ושמחה בבית.
ילדים שפנויים רגשית מצליחים להתרכז,
ילדים שלא פנויים רגשית מתכנסים/ מסתגרים/צפים/משתוללים/מתפרעים.
חשוב להקדיש זמן לבילוי אינטימי שלך עם הילד שלך, משהו שהוא אוהב לעשות.
5. חברים
הדבר שהכי מעסיק ילדים הוא חברים.
יש ילדים שיש להם הרבה חברים,
יש ילדים שיש להם חבר אחד, חבר שהוא הכי טוב,
ויש ילדים שאין להם אפילו חבר אחד, וזה מדאיג.
ילדים אמורים לבלות בהפסקות,
אם הילד שלך לא מוצא את עצמו בהפסקה אז זה מדאיג.
אם לילד שלך יש חבר אחד טוב או כמה חברים אז הוא מצליח.
הילד שלך מצליח בדבר הכי מורכב שיש,
מצליח לנהל מערכת יחסים.
אם הוא מצליח לנהל מערכת יחסים אז פשוט צריך לשחרר את הלחץ מהלימודים,
להמשיך להאמין בו, במערכת ולדאוג שתהיה אווירה טובה בבית.
מוזמנים ליצור קשר לגבי -
4. בית
אחד הדברים שהכי עוזרים להצליח בלימודים הם אווירה טובה ושמחה בבית.
ילדים שפנויים רגשית מצליחים להתרכז,
ילדים שלא פנויים רגשית מתכנסים/ מסתגרים/צפים/משתוללים/מתפרעים.
חשוב להקדיש זמן לבילוי אינטימי שלך עם הילד שלך, משהו שהוא אוהב לעשות.
5. חברים
הדבר שהכי מעסיק ילדים הוא חברים.
יש ילדים שיש להם הרבה חברים,
יש ילדים שיש להם חבר אחד, חבר שהוא הכי טוב,
ויש ילדים שאין להם אפילו חבר אחד, וזה מדאיג.
ילדים אמורים לבלות בהפסקות,
אם הילד שלך לא מוצא את עצמו בהפסקה אז זה מדאיג.
אם לילד שלך יש חבר אחד טוב או כמה חברים אז הוא מצליח.
הילד שלך מצליח בדבר הכי מורכב שיש,
מצליח לנהל מערכת יחסים.
אם הוא מצליח לנהל מערכת יחסים אז פשוט צריך לשחרר את הלחץ מהלימודים,
להמשיך להאמין בו, במערכת ולדאוג שתהיה אווירה טובה בבית.
מוזמנים ליצור קשר לגבי -
מופע או סדנת תיאטרון פלייבק לעיבוד חוויות מההוראה במימון מלא של הסתדרות המורים.
פרטים באתר http://www.echoplayback.c o.il/
הדרכת הורים ( וויסות רגשי, מריבות בין אחים, ביטחון עצמי, הפרעת קשים, קשיים חברתיים ועוד... ),
שלושה מפגשים, ראשון ב 50% הנחה.
הדרכת הורים ( וויסות רגשי, מריבות בין אחים, ביטחון עצמי, הפרעת קשים, קשיים חברתיים ועוד... ),
שלושה מפגשים, ראשון ב 50% הנחה.
משוב מניר רווה, מנהל בית הספר דרך הילד, מופע לצוות-
"אני אדם של מילים , הם הערוץ האהוב עליי להביע ולקשור את עצמי אל העולם. אבל ביום שלישי בתום שעה וחצי קסומות , מרגשות , טעונות , מצחיקות עד דמעות , נותרתי בלי מילים ומה שיצא לי היה מלמול מוזר שכלל סוגים שונים של וואו. עכשיו אחרי שלושה ימי עיבוד אני יכול להסביר לעצמי יותר מה בדיוק היה שם.
אז קודם כל היה שם כישרון , המון כישרון , כמות כזו של כישרון שגורמת לך לקנא, היה שם אומץ , אומץ לדמוע סיטואציות ובלי הכנה מראש להמחיז אותה וכמו להראות לאדם השתקפות עצמו במראה בעוצמה נדירה , היה שם דיוק , דיוק שיכול לנבוע רק מיכולת הקשבה נדירה שיודעת לאסוף כל שביב מידע מאדם , ממילותיו , תנועות הגוף ולהחזיר לו את עצמו בתמונה כוללת ללא ברירה פרט להתבונן. הייתה שם נראות , כזו שנותנת לאדם תחושה שרואים אותו על מי ומה שהוא , היה שם כלי עוצמתי שלא הבנתי את עוצמת כוחו עד שירדה לי דמעה שכמו אמרה לי בדיוק את זה.
אני מנהל לא מעט שנים , עברתי הרב ערבי צוות , מעולם לא הרגשתי קרוב יותר לצוות שלי דווקא בזכות המדיה המיוחדת הזו. היה שם משהו מיוחד בערב הזה שיצר תחושת יחד שתישאר ולו בגלל העובדה שבעזרתכם ראינו אחד את השני , אותנו , ראינו שמתחת לכל אדם יש ילד שרוצה להיות אהוב וכאנשי חינוך כשמבינים את זה, מבינים הרבה מאוד.
תודה על חוויה שאין לה מילים אבל בהחלט יהיה לה המשך אני ועוד ניפגש על הבמה שלכם כי חשוב לנו כצוות וכבודדים להמשיך לפגוש את עצמנו,תודה "
אז קודם כל היה שם כישרון , המון כישרון , כמות כזו של כישרון שגורמת לך לקנא, היה שם אומץ , אומץ לדמוע סיטואציות ובלי הכנה מראש להמחיז אותה וכמו להראות לאדם השתקפות עצמו במראה בעוצמה נדירה , היה שם דיוק , דיוק שיכול לנבוע רק מיכולת הקשבה נדירה שיודעת לאסוף כל שביב מידע מאדם , ממילותיו , תנועות הגוף ולהחזיר לו את עצמו בתמונה כוללת ללא ברירה פרט להתבונן. הייתה שם נראות , כזו שנותנת לאדם תחושה שרואים אותו על מי ומה שהוא , היה שם כלי עוצמתי שלא הבנתי את עוצמת כוחו עד שירדה לי דמעה שכמו אמרה לי בדיוק את זה.
אני מנהל לא מעט שנים , עברתי הרב ערבי צוות , מעולם לא הרגשתי קרוב יותר לצוות שלי דווקא בזכות המדיה המיוחדת הזו. היה שם משהו מיוחד בערב הזה שיצר תחושת יחד שתישאר ולו בגלל העובדה שבעזרתכם ראינו אחד את השני , אותנו , ראינו שמתחת לכל אדם יש ילד שרוצה להיות אהוב וכאנשי חינוך כשמבינים את זה, מבינים הרבה מאוד.
תודה על חוויה שאין לה מילים אבל בהחלט יהיה לה המשך אני ועוד ניפגש על הבמה שלכם כי חשוב לנו כצוות וכבודדים להמשיך לפגוש את עצמנו,תודה "
עוד הודעות...
אם אתם אנשי חינוך, טיפול, מנחי קבוצות, מאמנים, יועצים ויש לכם עניין בלהוביל קבוצות לתהליכים משמעותיים
אז יש לנו שתי תוכניות,ימי שישי, תוכנית למתחילים
וימי ראשון בבוקר, תוכנית למתקדמים
פרטים באתר http://www.echoplayback.c
הרשמה לחוגים שנתיים למבוגרים בערב
ימי שני, עין שמר
ימי שלישי, חיפה
פרטים באתר http://www.echoplayback.c
אם אתם מטפלים או מנחי קבוצות ורוצים גם להעביר תיאטרון פלייבק אז אתם מוזמנים לרכוש את המשחק "סיפורים",
לא צריך ידע קודם,
המשחק עובד, הוא עושה עבודה משמעותית...
פרטים באתר http://www.echoplayback.c
אם יש לכם בקרוב ימי הערכות בבית הספר,מוזמנים להזמין סדנה או מופע,
מימון מלא דרך הסתדרות המורים.
אקו מקיימת גם סדנאות והופעות לאירועים פרטיים,
חוגגים ימי הולדת, נישואין ומצווה בדרך איכותית ומיוחדת.
אם הגעתם עד לפה אז כנראה שאתם חברים ונשמח מאד שתעשו לנוו לייק בפייסבוק
יעקב דניאל, דרמה תרפיסט ומנחה קבוצות.
מטפל במשרד החינוך ובקליניקה פרטית
מנהל שותף באקו - סדנאות והופעות
מנהל התוכנית "עבודה קבוצתית בשיטת אקו " במכללת סמינר הקיבוצים
סלולרי: 050-8713662
yacoved@gmail.com
אקו, אתר הבית http://www.echoplayback.co.il
מאמרים בנושאי הורות וחינוך http://echopl.blogspot.
תוכניות לימודים שנתיים http://www.echoplayback
אקו בפייסבוק https://www.facebook.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה