יום שלישי, 30 באוגוסט 2016

קידום מוטיבצייה ללמידה של תלמידים

שנת הלימודים מתחילה,
הצלחת תלמידים בלימודים תלוייה במספר רב של גורמים,
אחד העיקרים הוא המוטיבצייה.

הבת הגדולה שלי מתחילה את כיתה א' והיא יודעת לקרוא,
ממש קוראת ספרים.

בבית, אף אחד לא לימד אותה לקרוא.

בעזרת מה היא הצליחה ללמוד?

הרבה אנשי חינוך משקיעים שעות אין סופיות במערכת,
בהתמסרות גדולה,
כדי להצליח ללמד את התלמידים,
להעביר להם חומר לימודי.

איך יוצרים את התנאים שמעודדים למידה?
איך יוצרים מוטיבצייה אצל התלמידים?


לפני כעשרים שנה הלכתי לחוג תאטרון פלייבק בבאר שבע בהנחיית דני נבט,
איך קרה הדבר שמרבית חברי לחוג התאהבו בתיאטרון? בהנחיית תיאטרון ?
אהבה שעודדה אותנו ללמוד ולהעמיק בנושא, לעשות שינוי קיצוני בחיים,
להחליף מקצוע ולעסוק בתיאטרון ובהנחייה.

איך קרה הדבר שאחד מחברי הטובים,
אחד השחקנים המוכשרים באקו,
הלך ללמוד משחק בבית ספר מאד נחשב ולאחר מספר שיעורים עם מורה מסויימת החליט לעזוב את הלימודים?

הכל עניין של מוטיבצייה.
מוזמנים לקרוא והלעביר הלאה, להורים ולצוותי חינוך....


הגורמים שמעודדים מוטיבצייה:

1. רצון.
ההצלחה תלויה ברצון.

2. חופש בחירה.
ככל שנצליח לתת לילדים שלנו את ההרגשה שהם חופשיים לבחור אז הם יצילחו להתחבר לרצון האמיתי שלהם.

3. אמונה.
כל אחד יכול...בדרך שלו.
תלמידים יתקשו מאד ללמוד עם מורה שלא ממש מאמין בהם.

4. כאן ועכשיו.
נכון, יש תלמידים שלא ממש רוצים להיות בשיעור.
אני מעביר השתלמויות למורים בסוף יום עבודה ארוך,
הרבה פעמים אני נתקל בקושי עצום של המורים להתעורר, לקום מהכיסא,
להיפתח לנושא חדש.
למרות הקושי הכללי אני אומר לעצמי שברגע הזה בדיוק בדיוק,
אני יכול לעשות משהו שיעזור למורה להתחבר אלי.
המורה בכל זאת בוחר מרצונו החופשי להסתכל עלי, לשמוע אותי.
הוא יכול כמובן לצאת לשירותים, למחשבות, לנייד אבל ברגע הזה הוא איתי....

5. מקום בטוח.
חבר שלי עזב את לימודי המשחק כי המורה שלו לא כיבדה אותו,
הביקורת שלה שיתקה אותו,
הוא איבד את הרצון שלו,
חוסר האמון שלה בו נטמע גם אצלו.

אי אפשר ללמוד כשמרגישים לא בטוח.

השבוע העברתי מספר רב של סדנאות בימי הערכות ברחבי הארץ,
אני מעודד את אנשי החינוך להיות אותנטיים, אנושיים, רגישים, קשובים, בני אדם...
להעז להשתחרר....

מורה אחת אמרה לי שהיא לא מסכימה,
היא חוששת שככה היא לא תוכל להטיל מורא בכיתה.
דברנו על זה.
לדעתי, ילדים לא יכולים באמת ללמוד באווירה של בהלה ופחד.

מורה אולי יכול להעביר את חומר הלימוד בהטלת מורא ופחד אבל אין סיכוי שלתלמידים תהיה מוטיבצייה ללמוד.

6. מילה טובה.
דני נבט מהפלייבק הרבה להעריך, לפרגן ולהחמיא.

משוב חיובי והערכה כנה יקדמו את את המוטיבצייה של התלמידים.
את הנקודות לשיפור דני נהג להגיד ברגישות,
במקרה שלי הוא היה אפילו אומר לי את זה בדיסקרטיות.

7. אהבה אמיתית למקצוע.
היום אפשר ללמוד הכל מהמחשב.
לשמחתי פגשתי אנשים כמו דני נבט, אריה בורנשטיין, אבי הדרי, מולי להד, נלי עמר, איציק ויינגרטן, גלילה טבצ'ניקוב אורן...
ועוד ועוד ועוד ...
עיקר הדבר שספגתי מהם הוא האהבה העזה שלהם למקצוע.
האהבה העזה שלהם נתנה לי השראה.
השראה שנתנה לי מוטיבצייה.

8. אישיות המורה.
היום אפשר ללמוד הכל מהמחשב.
למורה יש את האפשרות לראות, לשאול, להגיב, לסקרן, לשמוע, לדבר ובעיקר לתת לתלמידים דוגמא,
דוגמא של מבוגר שמצליח לכבד ולהיות רגיש ולתת מקום לכולם.

הרבה מורים בחרו במקצוע המאד לא מתגמל כלכלית בגלל מפגש שהיה להם עם מורה משמעותי.

הרבה תלמידים מצליחים להיות חדורי מוטיבצייה לשיעור בגלל אישיות המורה.

9. אווירה טובה.
כשיש אווירה טובה אז יכולים לעוף גבוה,
אפשר לפרוש כנפיים.
אם ילדים מוטרדים מהיחסים החברתיים אז יהיה קשה ללמוד.

10. לא לפחד.
והעיקר והעיקר לא לפחד, לא לפחד כלל ....
כדי להצליח צריך לחוות גם חוסר הצלחה.
אלה החיים,
יש עליות ויש ירידות.
חשוב שנעביר את המסר לתלמידים שחוסר הצלחה זה לא כישלון,
זה צעד נוסף, התנסות, שלב לקראת הצעד הבא...

 

אז איך הילדה שלי הצליחה ללמוד לקרוא?

לכל אדם יש כשרונות טבעיים,
חלק גלויים וחלק חבויים.
כהורים וכאנשי חינוך אנחנו צריכים להצליח לגלות אותם.
כמו זרעים קטנים ועדינים,
התפקיד שלנו הוא להצליח לראות את הזרע,
לתת לו את כל התנאים לפרוח.
גנה חוותה לשמחתי בגן מרחב שאיפשר לה לגלות, להסתקרן, לטעות, ללמוד ולפרוח.
שתהיה לכולנו שנת לימודים מוצלחת.

אקו מעבירה הרצאות לצוותי חינוך בנושא קידום מוטיבצייה ללמידה.
מוזמנים גם ללמוד אצלנו הנחיית קבוצות באמצעות תיאטרון פלייבק ומגוון כלים נוספים,
איך ניתן להוביל קבוצות ויחידים להתחבר לרצון, חופש, אמונה.
אישיות המנחה כמרכיב מרכזי בהנחייה.


הנחיית קבוצות באמצעות תיאטרון פלייבק


 "מאד נהניתי, חוויתי, התנסתי, זזתי, הרגשתי, כאבתי, צחקתי- להרגיש חי."
אריאל לביא, עו"ד ומגשר

"ממליץ על החוויה לכל אדם שרוצה להסתכל על החיים מנקודת מבט שונה ומיוחדת הן במישור הלימודי הנחייתי והן

במישור הרגשי אישי" .
ערן שי, קצין בריאות נפש בצה״ל 

 
"החופש להיות אותנטית וחיזוק הביטחון העצמי שלי. יכולת האלתור והזרימה שנגעתי בהם בלימודים מחלחלים לכל תחומי החיים האחרים. תודה תודה תודה!!!"
ענבל פרנקו, מעבירה סדנאות ומפגשים למודעות והתפתחות

לקריאת המלצות של בוגרים

לצפייה בראיון בערוץ 2



התוכנית השנתית "הנחיית קבוצות בשיטת אקו" תועבר השנה גם בתל אביב וגם בפרדס חנה.

 

סמינר הקיבוצים
ימי שישי, 09:00 - 12:15
תחילת לימודים 28.10 
מפגש התנסות וראיון קבוצתי בתאריך  22.8, 19:00 במכללת סמינר הקיבוצים.

 
פרדס חנה
 ימי ראשון, 17:00 - 20:15
תחילת לימודים 30.10.16 
מפגש התנסות וראיון קבוצתי יתקיים בתאריך 21.8 , 17:00 בפרדס חנה.

 
מי שנרשם ליומיים המרוכזים מקבל 10 % הנחה בשכר הלימוד השנתי.

 
כמו כן אנחנו מעבירים סדנאות תיאטרון פלייבק למבוגרים בפרדס חנה,
ימי שני קבוצת בוקר וקבוצת ערב.

 
פרטים נוספים על תכנים, עלויות באתר אקו 

אין תגובות:

פרסום תגובה

להרגיש משמעותי

  כולנו רוצים להרגיש משמעותיים. אף אחד לא רוצה להרגיש חסר תועלת, כישרון מבוזבז. כתלמיד ביסודי, בכל תעודה היו רושמים לי "לא ממצה את ה...