יום שני, 5 בספטמבר 2016

כשהלב פצוע המוח נאטם




תשמעו סיפור,
בכיתה י' למדתי פיזיקה אצל המורה הרומני איז'ו.
הייתי בכיתת אלקטרוניקה והיו שם תלמידים ממש גאונים,
ואיז'ו ... כל שיעור הוא חווה אורגזמות על הלוח,
אין ספור נוסחאות,
מרוצה מהגרפים היפים,
לפעמים הרוק שלו היה נשפך החוצה מרוב התלהבות,
הוא באסטזה...

מרבית הזמן הוא מול הלוח,
עם הגב לכיתה,
ממש רוקד לו עם הגיר,
לרגעים ספורים מסתובב ונותן לנו מבט מלא גאווה,
ואז בסוף שואל משהו כמו "שאלות?" או "ברור?"...


ואני...איבדתי אותו מזמן,
נבוך מאד לשאול שאלה על משהו מההתחלה,
מתפלל שלא יסתכל עלי,
שלא ישאל אותי שאלה....




וזה עוד כלום,
הרגע הנורא מכל הוא טקס חלוקת המבחנים.
איז'ו היה מחזיק את המבחן ביד וקורא בשם התלמיד,
התלמיד היה ניגש אליו ואיז'ו היה מוסר לו את המבחן.

איז'ו מאד אהב את התלמידים הטובים,
הוא היה מקריא את השמות שלהם בקול רם,
בגאווה גדולה, בשמחה,
כאילו הם עומדים לקבל מדליית זהב באולימפידה.
"נתי!!!!....אריה!!!!....גיא!!!...."
והיה מוסר להם את המבחן בשתי ידיים חזקות ויציבות.

מדי פעם הפנים שלו היו משתנות בקיצוניות,
מהתלהבות לגועל,
זה היה קורה כשהוא היה מגיע למבחנים שלי ושל אבישי,
לא היינו גאונים...
הוא היה מחזיק את המבחן בקצות האצבעות,
כאילו זה חתיכת טינופת מסריחה,
מפנה את מבטו הצידה וקורא בשמנו באופן מאד מעליב ומזלזל,
"יעקב .....................................",
ואז הייתי צריך לעבור את מסע ההשפלה,
בראש מורכן הייתי ניגש ולוקח את המבחן.

טקס אחד כזה, הראשון, הספיק לי כדי שלא אהיה מסוגל יותר ללמוד אצלו בשיעור,
למזלי הייתי לומד בבית,
לבד או עם החברים הגאונים שלי.
לא העזתי להסתכל על איז'ו בכיתה,
וודאי שלא לענות לשאלות שלו,
לא הצלחתי בכלל להתרכז בשיעורים שלו,
המוח שלי פשוט נאטם.

היום אני מודה מאד לאיז'ו,
אני מספר עליו בכל השתלמות או סדנה שאני מעביר לצוותי חינוך.
כשהלב פצוע המוח נאטם.

מוזמנים להעביר את המייל לצוותי חינוך...

אשמח להגיע לכל בית ספר ברחבי הארץ להעביר הרצאה חווייתית בנושא כלים מתקדמים לשיפור הלמידה בכיתה או מופע לצוות/לתלמידים.

באתר ניתן למצוא פרטים על הרצאות בנושאים: 
כלים יצירתיים למורים מקצועיים, תקשורת עם תלמידים, תקשורת עם הורים, התמודדות עם התנגדויות, התמודדות עם הפרעות קשב, שיפור האקלים הכיתתי, מניעת שחיקה בקרב אנשי הצוות, למידה באמצעות פלייבק,  

מוזמנים גם ללמוד אצלנו פלייבק ככלי טיפולי,
לאנשי טיפול, חינוך ומנחי קבוצות.

לקריאת המלצות של בוגרים

לצפייה בראיון בערוץ 2



התוכנית השנתית "הנחיית קבוצות בשיטת אקו" תועבר השנה גם בתל אביב וגם בפרדס חנה.


סמינר הקיבוצים
ימי שישי, 09:00 - 12:15
תחילת לימודים 28.10 
מפגש התנסות וראיון קבוצתי בתאריך  22.8, 19:00 במכללת סמינר הקיבוצים.

פרדס חנה
 ימי ראשון, 17:00 - 20:15
תחילת לימודים 30.10.16 
מפגש התנסות וראיון קבוצתי יתקיים בתאריך 21.8 , 17:00 בפרדס חנה.

כמו כן אנחנו מעבירים סדנאות תיאטרון פלייבק למבוגרים בפרדס חנה,
ימי שני קבוצת ערב- ההרשמה נסגרה.
ימי שני קבוצות בוקר- ההרשמה התחילה...

פרטים נוספים על תכנים, עלויות באתר אקו 



מאמרים קשורים:









 יעקב דניאל, שחקן, במאי, מטפל בדרמה, מייסד אקו, מדריך הורים, מנחה קבוצות ומרצה בנושא שילוב תיאטרון פלייבק ככלי בהנחיית קבוצות במרכזי פסג"ה, מנהל חברה ונוער ובמספר מוסדות אקדמיים.
סלולרי: 050-8713662

אקו, אתר הבית  http://www.echoplayback.co.il/
מאמרים בנושאי חינוך http://echopl.blogspot.co.il/

תוכניות לימודים שנתיים http://www.echoplayback.co.il/#!curse/c1unf

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

לאהוב את עצמך

  תסתכל לה בעיניים תישך את השפתיים עד שזה יכאב לך קצת... ( "ככה זה", ברי סחרוף )   למה ללכת לטיפול? לפעמים אולי גם לך ...