יום שלישי, 17 בינואר 2017

אותנטיות בחינוך, טיפול והורות

האם אפשר להיות אותנטי כמטפל, מורה וכהורה?

מה זה בדיוק אותנטי?

איך אפשר לדעת אם אנחנו אותנטיים?

עבורי, זה אחד הדברים המהותיים.

אני שואף למצוא את עצמי בעבודות, קשרים חברתיים וסיטואציות בהם אני מרגיש שאני יכול להיות מי שאני.

אם אני נמצא במקום שבו אני מרגיש לא בנוח לבטא מרכיבים מסויימים באישיותי אז מבחינתי זאת הזדמנות מאד טובה לעצור, לבדוק, להבין ולהחליט.

אם אני רואה שהבעיה היא בי אז אני עובד על זה,
אם אני מבין שאין מה לעשות, אני נמצא במקום שגם אם אתאמץ אז אני לא רואה סיכוי אז כנראה שצריך לעזוב או להשלים עם זה...


השאיפה שלי היא להצליח להביא את עצמי, במלואי,
רך, קשוב, מכיל, קוהרנטי, אסוף, החלטי, מצחיק, שנון, מתפלסף, אסרטיבי, משוחרר ועוד ועוד תכונות משלימות והפוכות...

השאיפה שלי היא להצליח להביא את עצמי, במלואי, מול מגוון הקבוצות, האנשים, החברים והמשפחה.

יש כאלה שיחשבו שזה לא מתאים לפעמים להיות משוחרר, מצחיק, ישיר ואותנטי,
יכול להיות...
הרעיון בלהיות אותנטי הוא בעיקר להיות שלם עם עצמך ועם ההחלטות שלך.

אם נרגיש שחלקים מסויימים בנו לא מצליחים לבוא לידי ביטוי אז יש סיכוי גדול שזה יתבטא בגוף- גב, צוואר, ברכיים, שפעת, טחורים...

כן, חשוב שנהיה שלמים עם עצמנו,
לקבל את המורכבות של החיים,
להנות כל רגע שהבחירה היא בידיים שלנו,
נכון, לא הכל ורוד מסביב,
למשל- אולי העבודה מבעסת, קשה ולא מספיק מתגמלת,
אבל מצד שני בטוח יש גם כמה סיבות טובות שאני שם,
גם ביטחון כלכלי זאת סיבה מספיק טובה,
בתנאי שאני שלם עם זה שהחלטתי שביטחון כלכלי זה דבר שמאד מאד חשוב עבורי.

היופי באותנטיות הוא שאנחנו כל רגע יכולים להחליט אחרת, אנחנו תמיד בדיאלוג עם מה שאנחנו מרגישים,
אין דבר כזה "אין לי ברירה...".


עבורי, להיות אותנטי כאיש חינוך, טיפול, הורה ומנחה קבוצות הוא להגיב ולפעול מתוך דיאלוג עדין בין האמת הפנימית שלי לבין האמת של האחר ולהצליח כל רגע להינות שבידי הבחירה להגיד ולעשות את מה שנראה לי נכון.

בפלייבק תרפיה מתאמנים על הקשבה פנימה והחוצה,
על היכולת להביא את עצמנו במלואנו.
בפלייבק מתאמנים כל רגע בלאלתר, לחשוב, להגיב, להקשיב, לפעול,
מתאמנים בהקשבה לאחרים.



יעקב דניאל, מייסד ומנהל אקו- המרכז הישראלי לפלייבק תרפיה, דרמה תרפיסט, במאי, מרצה בנושאי חינוך, טיפול והנחיית קבוצות.

 
סלולרי: 050-8713662
אקו, אתר הבית  http://www.echoplayback.co.il/
מאמרים בנושאי חינוך http://echopl.blogspot.co.il/
תוכניות לימודים שנתיים http://www.echoplayback.co.il/#!curse/c1unf

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

לאהוב את עצמך

  תסתכל לה בעיניים תישך את השפתיים עד שזה יכאב לך קצת... ( "ככה זה", ברי סחרוף )   למה ללכת לטיפול? לפעמים אולי גם לך ...