יום שני, 7 באוקטובר 2013

מה לעשות שהילד לא רוצה ללכת לבית הספר?

אז מה עושים שהילד אומר בבוקר "לא בא לי ללכת היום" ?
שאלה לא פשוטה...ועוד בבוקר, בזמן שאנחנו בעצמנו מתאספים, מתארגנים וממהרים לעבודה.
הרבה מאתנו מוצאים עצמם חסרי אונים במצב כזה.
חלק וודאי כועסים.
שווה רגע לעצור ולהבין.

הרבה ילדים לא רוצים ללכת לבית הספר,
הרבה הולכים כי צריך.
מה הסיבות שילד אומר להוריו "לא בא לי ללכת לבית הספר" ?

יכולות להיות לכך מספר סיבות, 
קשיים חברתיים, קשיים לימודיים, משבר רגשי, תקופת הסתגלות קשה ועוד.
ההתנגדות ללכת לבית הספר היא איתות שילדכם במצוקה.

יכול להיות שהמצב בבית הספר לא כל כך רע אבל ילדכם בכל זאת מאותת לכם לעצור.
זאת הזדמנות לבדוק את המצב בבית.
איך הילד מרגיש בבית?
מה האווירה בבית בזמן האחרון?
האם לילד יש חברים?
האם הוא הולך לחברים?
האם החברים באים אליו?
האם באים אליכם חברים?
איך הקשר שלכם עם ילדכם?
מה השתנה בבית בזמן האחרון?
איך ילדכם הגיב לשינויים האחרים?
האם ילדכם משחק עם האחים שלו?
כמה זמן הוא מול המחשב, הטלוויזיה וה...?

לא פשוט להגיד להורים "לא בא לי ללכת לבית הספר".
דרוש לכך אומץ.
ילדכם אוזר אומץ וצועק "די".

גם אני לא רציתי ללכת לבית הספר אבל לא העזתי להגיד את זה.
חששתי מההורים שלי.
הלכתי לבית הספר וריחפתי...

הילד שלכם אומר לכם שהוא לא רוצה ללכת לבית הספר מתוך אמונה שאתם יכולים להבין אותו,
 שאתם יכולים להכיל את זה, מתוך אמונה שתקבלו את הקושי שלו.
מתוך אמונה שאתם יכולים לשנות את המצב.
מתוך רצון לזעזע.

לא מזמן בסדנת הורים וילדים כל הילדים אמרו שמשעמם להם בבית הספר.
הזמנתי אותם לאלתר הצגה.
בהצגה הם שברו בזעם את הלוח והכריזו בקולי קולות ש"היום, כל היום זה הפסקה!!!"
אחרי ההצגה הזמנתי אותם לחשוב איזה דבר טוב כן יש בבית הספר.
והם הצליחו למצוא מעט דברים - חבר טוב, שיעורים אחדים, הפסקות, צחוקים..
הם הצליחו למצוא כי קבלתי את הקושי שלהם
הם נתנו לו ביטוי והיו פנויים להתבונן על החוויה הבית ספרית ממקום נוסף,
לא רק ממקום של כעס ושעמום.

באחד המפגשים הטיפוליים שלי הגיע אלי נער למפגש פרטני ראשון,
הנער הולך לבית הספר מתי שבא לו.
כל דקה "על השעון" הילד אמר לי "לא בא לי להיות פה".
היה לי קשה לראות אותו, הוא נראה מאד סובל.
אחרי רבע שעה הוא יצא מהחדר.
פעם ראשונה שזה קורה לי.
הייתי בשוק.
הרגשתי שנכשלתי.
באותו יום, בערב, ראיתי אותו צוחק ומבלה עם חבורת נערים.
הוא לא נראה סובל.
מצד אחד, שמחתי לראות אותו ככה.
מצד שני, הייתי מודאג.














תגובה 1:

  1. שמי אֱלִישֶׁבַע דָּוִד, אני בא מתל אביב ,, אבל אני עובר לסקוטלנד עם בעלי, אני רוצה לחלוק את החדשות הטובות על חיי עם כולם ועם אלה הזקוקים לעזרה בנישואין / יחסים. סבלתי במשך שש שנים, בעלי עזב אותי והמשכתי ללדת אישה נוספת רק בגלל שהמשפחה שלו לא אהבה אותי, ובגלל שלא יכולתי לתת לו תינוק, בכיתי שבע שנים כי בעלי התגרש ממני. חיפשתי את הכישוף שהענן עזר לי ברשת פגשתי כל כך הרבה קוסמים, כולם גייסו כסף בלי לעזור לי, אבל ב -3 באוגוסט 2019 ראיתי תרומה מקוונת של קוסם טוב בשם דריגבינוביה. החלטתי ליצור איתו קשר כשקשרתי איתו, הוא אמר לי שהבעיה שלי נפתרה כי יצרתי איתו קשר, אמרתי לו את כל הבעיה שלי והוא הבטיח לעזור לי להחזיר את בעלי. דריגבינוביה הורה לי והראה לי מה לעשות אז אני עוקב אחר כל ההוראות ועושה את מה שהוא ביקש ממני לעשות אחרי שלושה ימים הוא אמר לי שבעלי יתקשר אלי לפני שאני ישן באותו יום ומתנצל. ברגע שהוא סיפר לי הכל, בעלי התקשר אלי וביקש שאחזור אליו אחרי שש שנות גירושין. היום אני חולק את המסר הזה כי אני רוצה שהעולם יידע וזו עבודה טובה, ואני גם שמח מאוד להיות בהריון ולמי מכם שזקוקים לעזרה, בעיות בעבודה או קידום צרו קשר עם Drigbinovia עוד היום ופתרו את הבעיה שלכם כאן הוא דואר אלקטרוני: doctorigbinovia93@gmail.com או whatsapp לו בטלפון 2348144480768+ אני מבטיח לך שהבעיה שלך תיפתר

    השבמחק

לאהוב את עצמך

  תסתכל לה בעיניים תישך את השפתיים עד שזה יכאב לך קצת... ( "ככה זה", ברי סחרוף )   למה ללכת לטיפול? לפעמים אולי גם לך ...