יום שלישי, 5 באפריל 2016

להצליח להעביר תהליך קבוצתי

 
תשמעו סיפור.
לפני שנתיים יצא לי להיפגש עם ארבעה בני נוער כמטפל בדרמה.
כל מפגש ניסיתי לדבר איתם אבל הם לא ממש רצו לשתף פעולה.
"אחלה...סבבה...בסדר..." זה פחות או יותר מה ששמעתי כשהייתי שואל אותם מה נשמע.
הם העדיפו כמה שיותר מהר לעבור לשחק בחדר, לזרוק חצים למטרה, כדורגל...
מבחינתם אני מבוגר שחופר.

התאכזבתי מעצמי, איך זה קורה לי? אני מנוסה בעבודה עם קבוצות, בני נוער...
אני מעביר השתלמויות בנושא יצירת קשר עם בני נוער והנה זה לא מצליח לי.

ואז הבנתי שהם פשוט מעדיפים לשחק.
החלטתי לזרום איתם והמצאתי משחק.

לקחתי בריסטול, גזרתי אותו לפתקים, על כל פתק כתבתי נושא לסיפור.
כגון- "עלייך לספר סיפור על הדבר המצחיק שקרה לך השבוע" ,או " ..על הדבר המעצבן..."
למשחק צרפתי הנחיות, איך אפשר להציג כל סיפור באמצעות טכניקות תיאטרון פלייבק והוספתי קוביית משחק שתקבע באופן אקראי מי ישלוף פתק.

בוקר אחד החבורה נכנסה ורגע לפני שהם מתחילים לשחק כדורגל הצעתי להם לשחק את המשחק שהמצאתי.

שאלתי מי מתנדב להקריא את ההנחיות והתחלנו לשחק.

הנערים נפתחו וסיפרו זה לזה על הדברים המשמעותיים שהם חוו,
הם הצליחו להקשיב, להיות אמפתיים ולשקף אחד לשני.

למה המשחק עבד?
הוא עובד כי לכולנו יש סיפורים,
כולנו רוצים לשחק,
וכולנו כמהים לפתוח את הלב, לחוות חיבור אמיתי לעצמנו ולאחרים.

המשחק עוקף את ההתנגדות שיש לבני נוער להיפתח מול מבוגר.
מבחינתם זה לא אני שחופר, זה המשחק שמזמין אותם לספר...

בינתיים המשחק עבר למארז קלפים והשבוע אני חוגג הוצאה שנייה של המשחק.

בבית התחלנו לשחק עם חברים, חברים שמעולם לא התנסו בתיאטרון.
אחרי ארוחת הערב אנחנו עוברים לסלון, פותחים בקבוק יין ו...פותחים את הלב.
מספרים ומציגים זה לזה, בוכים ונקרעים מצחוק.

הפנטזיה שלי היא שכל שיעור ייפתח ויסתיים בדקת משחק. המורה תזמין את אחד התלמידים לשחק...
שכל ישיבת בארגון תיפתח ותסתיים בהזמנה של אחד העובדים לשחק.

המשחק מאפשר העמקת ההכרות, פיתוח יכולות תקשורת ושיפור האווירה.
באווירה טובה אפשר ללמוד, להתרכז ולעבוד בצורה הרבה יותר יעילה.

לרגל חג פסח ולרגל ההוצאה השנייה של המשחק אני מעניק הנחה ברכישת המשחק.
מוזמנים לרכוש את המשחק דרך הקישור.


בעקבות הביקוש - תאריכים חדשים לקורס המרוכז בפסח, הקורס בעלות מיוחדת במיוחד...

מהרו להרשם כי מספר המקומות מוגבל...

קורס מרוכז בחופש לאנשי חינוך, טיפול ומנחי קבוצות בפסח
במחיר מפתיע במיוחד!!!
20,21,27,28  לאפריל
הנחיית קבוצות באמצעות תיאטרון פלייבק

מוזמנים לקרוא את הפוסטים הבאים- 



יעקב דניאל,
מנהל שותף באקו - המרכז לתיאטרון פלייבק,
ומנחה קבוצות.
מטפל במשרד החינוך ובקליניקה פרטית.


סלולרי: 050-8713662

yacoved@gmail.com
אקו, אתר הבית  http://www.echoplayback.co.il/
מאמרים בנושאי הורות וחינוך http://echopl.blogspot.co.il/
תוכניות לימודים שנתיים http://www.echoplayback.co.il/#!curse/c1unf
אקו בפייסבוק https://www.facebook.com/echoplayback?fref=ts

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

לאהוב את עצמך

  תסתכל לה בעיניים תישך את השפתיים עד שזה יכאב לך קצת... ( "ככה זה", ברי סחרוף )   למה ללכת לטיפול? לפעמים אולי גם לך ...