יום שבת, 15 באוקטובר 2016

להתגבר על ביישנות


תוצאת תמונה עבור ‪shy‬‏
בהרבה סדנאות שאני מעביר יוצא לי לראות אנשים שמתביישים להיפתח,
לא פשוט להשתחרר מול אנשים נוספים.

בסדנאות, רגע לפני תרגיל מאתגר אני מספר למשתתפים על העבר שלי...

בעבר הייתי מאד ביישן,
וכל פעם שהייתי צריך לדבר עם מישהו שאני לא מכיר,
או עם מישהו שאני מכיר אבל לא מרגיש מספיק משוחרר מולו,
הייתי מרגיש את דפיקות הלב המהירות,
את הזיעה המתפשטת במצח ומתחת לשפם,
והכי מבעס... המשקפיים שהרכבתי פעם, היו מתחילות להתכסות באדים.
היית חייב ממש להוריד את המשקפיים כי לא ראיתי כלום...

אז ברור שככה אי אפשר להתחיל עם בחורות או להרשים מישהו בראיון עבודה....

היום אני כבר לא מתבייש.

אני יכול לדבר מול מאות אנשים,
לאלתר קטעי משחק, שירה ותנועה.

מה עזר לי?

1. התנסות ארוכה בסדנאות תיאטרון פלייבק,
סדנאות פלייבק הם חדר כושר לעולם הריגשי והיצירתי.
באווירה אינטימית ולא שיפוטית התחלתי להעז לבטא את עצמי במלואי...

2. שינוי מחשבתי.
היום כשאני מרגיש את דפיקות הלב המהירות רגע לפני משהו מאתגר אני מתרגם זאת אחרת,
אני כבר לא מפרש זאת כביישנות אלא כהתרגשות גדולה.
כנראה עומדת לפני הזדמנות לחוות משהו עוצמתי,
הזדמנות לתת לעצמי מקום ונראות מול אנשים אחרים.
למדתי לפרש את הרגע הזה אחרת,
היום, במקום לפחד מהרגעים האלה, אני מצפה להם.

לשמחתי, העבודה כמנחה קבוצות באמצעות תיאטרון פלייבק תרפיה מאפשרת לי כל פעם להתרגש מחדש,
אני מתרגש לקחת חלק בתרגילים החווייתיים שהקבוצה עוברת,
מתרגש שאני זוכה ללוות אנשים ברגעים מיוחדים ומכוננים,
רגעים שבהם הלב שלהם רועד מהתרגשות.


אם מעניין אתכם ללמוד על הנחיית קבוצות באמצעות תיאטרון פלייבק,
או לחוות תהליך משמעותי ומשחרראז אתם מוזמנים להיכנס לאתר www.echoplayback.co.il/  ולקבל מידע על :

- תוכנית "פלייבק תרפיה", תעודה מעם אוניברסיטת חיפה.

- יומיים מרוכזים בסוכות

- סדנה שנתית למבוגרים בפרדס חנה, ימי רביעי ערב ושני בוקר

- מפגשי התנסות ללא תשלום:

14.10, 09:00-11:00  במכללת סמינר הקיבוצים.

 27.10, 17:00- 19:00 בפרדס חנה.


מוזמנים לצפות בסרטון של בוגרים שלמדו אצלנו פלייבק תרפיה בשנים האחרונות.


צום קל וגמר חתימה טובה,
שכל המשאלות שלנו יתגשמו,

אמן.

יעקב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

לאהוב את עצמך

  תסתכל לה בעיניים תישך את השפתיים עד שזה יכאב לך קצת... ( "ככה זה", ברי סחרוף )   למה ללכת לטיפול? לפעמים אולי גם לך ...