יום רביעי, 19 ביולי 2017

לממש את הפוטנציאל.

לממש את הפוטנציאל.
​לא מזמן שאלתי בפייס - "מה המפתח העיקרי שדרוש כדי להיות מנחה קבוצות מעולה?"
​קבלתי הרבה תשובות, הקשבה, הכלה, גמישות, ענווה, ידע, אינטואיצייה, סבלנות, אגו קטן, נוכחות, חוסר שיפוטיות, אהבת אדם, אמונה ועוד...

​המנחים הטובים ביותר שחוויתי הם אלו שהצליחו לראות בי ובקבוצה את מה שאפילו אני והקבוצה לא ראינו.
​כן, פשוט לראות מעבר.
​אחד הרגעים הכי משמעותיים שחוויתי כאדם וכמנחה הוא בסדנת פלייבק שהעברתי לילדים וצעירים הסובלין משיתוק מוחין ונכויות פיזיות מורכבות בבית ספר אילנות בירושלים.

​הגעתי עם ביטחון מלא שאוכל להעביר סדנת פלייבק למשתתפים אבל ברגע שראיתי את המשתתפים הבנתי שיהיה לי ממש קשה, הם מתקשים לדבר, חלק יכולים לדבר רק באמצעות הקשה על התמונות במכשיר מיוחד , הם מתקשים בתנועה, חלק על כיסאות גלגלים.

​נבהלתי מהאתגר המצפה לי ולמרות שהייתי צריך להתחיל את הסדנה החלטתי לחכות, לתת לעצמי לשהות קצת במקום, עשיתי לי קפה שחור ולגמתי לאט. 

​היום שם ילדים וצעירים, מטפלים במגוון גילאים, יהודים וערבים ומה שהרגשתי במיוחד זה את האהבה הגדולה של הצוות.
​בנוסף לאהבה הגדולה אנשי הצוות הפגינו כל רגע ורגע את כל מה שרשום למעלה- הקשבה, הכלה, גמישות...

​ואז קרה הדבר, לרגע אחד ראיתי את הנשמות של כולם, את הכמיהה והרצון של כל הילדים למשהו האחר.
​לכולנו יש כמיהה למשהו אחר, לממש את הפוטנציאל, את הניצוץ שטמון בנו עמוק עמוק בפנים.

​סיימתי את הקפה השחור והתחלתי את הסדנה.
​בסדנה עשיתי את כל מה שאני בדרך כלל עושה עם קבוצות רגילות.
​פתיחה, שחרור והכרות דרך משחקי תיאטרון ותנועה , שמיעת סיפורים אישיים והצגתם על הבמה וסיכום.
​הצוות נדהם לראות את הילדים משחקים ונכנסים לדמויות, רוח, חתול, פרה, זקן, תינוק, אריה...
​כל ילד נהנה מהאפשרות לשאוג ולהיות חזק כמו אריה.
​התרגשתי עד דמעות לשמוע את כולם שואגים איתי ביחד.
​בהמשך שמענו סיפורים מהחיים שלהם על רגעים טובים ורגעים קשים.
​ילד אחד סיפר באמצעות המכשיר במשך דקות את הסיפור הקצר הבא- אני הכי אוהב שאבא שלי בא לבקר  ומביא לי את הפחזנייה שאני אוהב.
​ילד אחר סיפר על הפרידה הכואבת שלו מאביו שהלך לעולמו.
​הילדים הצליחו להציג איתי ביחד את הסיפורים על הבמה.
​גם אלה שלא יכולים לדבר הציגו, הם עלו לבמה כשהם מגלמים דמות מהסיפור ואני עמדתי מאחור והשמעתי את המשפטים שהם היו יכולים להגיד אם הם היו יכולים לדבר, משפטים כאבא, אימא,פחזנייה, ילד...
​​בזמן שדברתי הרגשתי את הנשמות שלהם זועקות, את הגוף שלהם מתעורר ואת העיניים שלהם שמביעות חיים.
​​

​אם מעניין אתכם לקבל כלים בנושא של פלייבק תרפיה והנחיית קבוצות  אתם מוזמנים להצטרף למפגשי ההתנסות והחשיפה שלנו שיתקיימו במקומות שבהם נעביר את תוכנית הלימודים השנתית- חיפה, פרדס חנה, תל אביב ובאר שבע.
​* המפגשים ללא תשלום, בהרשמה מראש
* ​התוכנית בחסות אוניברסיטת חיפה.
​פרטים והרשמה באתר.

תגובה 1:

  1. שמי אֱלִישֶׁבַע דָּוִד, אני בא מתל אביב ,, אבל אני עובר לסקוטלנד עם בעלי, אני רוצה לחלוק את החדשות הטובות על חיי עם כולם ועם אלה הזקוקים לעזרה בנישואין / יחסים. סבלתי במשך שש שנים, בעלי עזב אותי והמשכתי ללדת אישה נוספת רק בגלל שהמשפחה שלו לא אהבה אותי, ובגלל שלא יכולתי לתת לו תינוק, בכיתי שבע שנים כי בעלי התגרש ממני. חיפשתי את הכישוף שהענן עזר לי ברשת פגשתי כל כך הרבה קוסמים, כולם גייסו כסף בלי לעזור לי, אבל ב -3 באוגוסט 2019 ראיתי תרומה מקוונת של קוסם טוב בשם דריגבינוביה. החלטתי ליצור איתו קשר כשקשרתי איתו, הוא אמר לי שהבעיה שלי נפתרה כי יצרתי איתו קשר, אמרתי לו את כל הבעיה שלי והוא הבטיח לעזור לי להחזיר את בעלי. דריגבינוביה הורה לי והראה לי מה לעשות אז אני עוקב אחר כל ההוראות ועושה את מה שהוא ביקש ממני לעשות אחרי שלושה ימים הוא אמר לי שבעלי יתקשר אלי לפני שאני ישן באותו יום ומתנצל. ברגע שהוא סיפר לי הכל, בעלי התקשר אלי וביקש שאחזור אליו אחרי שש שנות גירושין. היום אני חולק את המסר הזה כי אני רוצה שהעולם יידע וזו עבודה טובה, ואני גם שמח מאוד להיות בהריון ולמי מכם שזקוקים לעזרה, בעיות בעבודה או קידום צרו קשר עם Drigbinovia עוד היום ופתרו את הבעיה שלכם כאן הוא דואר אלקטרוני: doctorigbinovia93@gmail.com או whatsapp אותו בטלפון 2348144480768+ אני מבטיח לך שהבעיה שלך תיפתר

    השבמחק

לאהוב את עצמך

  תסתכל לה בעיניים תישך את השפתיים עד שזה יכאב לך קצת... ( "ככה זה", ברי סחרוף )   למה ללכת לטיפול? לפעמים אולי גם לך ...